Loading...

Perşembe, Aralık 02, 2010

gerek yok !

Merhabalaaar:) Bugunlerde cok mutluyum esasen ... hayati yavas yavas anlamaya , daha dogrusu kontrolum altina almaya basliyorum sanirim. Ve sunu cok iyi farkettim ki , basima gelen seyler gercekten de ben istedigim icin gerceklesiyorlar..Mutluluk kavrami aslinda gorundugunden dahada anlasilir ve  yasanmasi cokta kolay . Biz istemesini bilmiyoruz sanirim.Cok kucucuk, ufacik bir nedenden bile mutlu olmak mumkunmus bunu anladim. Bu aslinda kliselesmis bir cumledir ama cogumuz anlamini kavrayamadan kullaniriz bunu, yasamadan... Artik farkina varmak lazim ama :)

En son yazimda demisim ki, bir seyler gerceklestirip oyle yazicam tekrardan .. ve evet sanirim basardim.Istedigim seyler gerceklesmeye basliyor.. Bir is teklifi aldim, eger ki guzel bir baslangic yapar , devamini getirebilirsem gelecegim icinde cok guzel olacak bir sey :) Bu sene Den Haag'a gidemedigim icin cok uzulmustum baslarda, ama suan iyi ki de gidememisim diyorum. Cunku istedigim seyler suan , burda gerceklesmeye basladi. Aslinda farkinda olmadan alt zemini ben hazirlamisim ve suan uzerine insa etmeye , filizlendirmeye basliyorum. Bunlarin hic biri sans degil, ben istedigim icin oldugunu biliyorum.Ve bunun icin sukretmeyide unutmamali sanirim :)Ben inandikca, ve istemeye devam ettikce hayat karsima daha guzel firsatlar ve olanaklar cikariyor.. Cevremde sevdigim insan sayisi artmaya basladi, cunku artik kendimide cok seviyorummm:)

Ahh aslinda soylemek istedigim o kadar cok sey var ki... Tek bir konuda degil ama, her seyden.. Karistirmak istemiyorum ve yazima burdan bi son vermek istiyorum :) Lutfen sizde ,olmasini istediginiz seyleri isteyin hayattan ! Cekinmeyin sakin. Ve gercekleseceklerine inanin ;)  Evet bu kadar basit iste :)

Kalin saglicakla :)

Salı, Ekim 26, 2010

...

insan ne kadarda garip bir varlik.. esasen ,duygulari bakimindan anlasilmasi cok guc bir canli. olaylara verdigi tepkiler, icine girdigi ruh hali, davranislari , kafasina taktigi seyler.. herkesin mutlaka bir derdi var zaten .. derdi olmayanda illaki bulur kendine dert edecek bir seyi demi?! kafam cok karisik su son gunlerde. ilgilenmem, dikkatimi vermem gereken seyler ve onceliklerim var. ama duygularimin esiri olup bunlari ihmal ediyorum ve buda bana bir ic huzursuzluk veriyor. her iki taraftanda 'dertliyim 'nameleri caliyorum yani anlayacagin ...keske duygularimiza hükmedebilsekte, 'hayir ! istemiyorum artik ! 'dedigimizde , gercekten istedigimiz gibi olsa..mesela dusunmeyi birakabilsek, odak noktamizi degistirebilsek.. vesaire vesaire..

sihirli bir degnegim olsun ve hayatimi sadece kndi istedigim sekilde yasayayim.. ve sadece kendi istedigim insanlarla.. aslinda bu mumkunmus. oyle diyorlar, bir cekim yasasi varmis ve evren alahaddinin sihirli lambasi gibi calisiyormus.. 'dilegin benim icin emirdir!'felsefesi ..ama iste burdada yine devreye insanin dusunceleri ve duygulari giriyor.. ve bizde bunlara hukmetmeyi basaramadigimiz icin , isler yolunda gitmiyor ve basa donuyoruz. niye bu kadar zor ki bunu basarmak. ve basarili olabilirsek sonunda alacagimiz ve almaya devam edecegimiz odul o kadar buyuk ki.. paha bicilemez bir sey olucak! tamam ya , yeter artik! ben bunu basaricam arkadasim artik, ve sanada anlaticam burda ,deneyip, duygularima ve dusuncelerime hakim olup, hukmedip , nelere erisebildigimi, neler kazandigimi seninle paylasicam.. ozaman birdahaki yazmamda bilki bir seyler kazanmis olucam ve ondan dolayi yaziyor olucam..

simdilik burda bitiriyorum, yarin erken kalkip( tabii yalan olmazsa:)) spora gidecegim ve akabinde sevgili kitaplarim beni bekler...

sevgiyle kalin...

Pazar, Ekim 03, 2010

mesafeler...

bu konuda konusmak isteyip istemedigimi bilmiyorum acikcasi.. ama benim yasamimda her yönünü gosteren bir kelime 'mesafeler..' bugunluk bu olsun konumuz oyleyse.=)ilk olarak sevdigim her seyden ayrilmak zorunda kaldim ve araya mesafeler girdi.. bu somut bir anlamda acikcasi.. yillar gecmeye basladikca bu mesafeler artik soyutlasmaya basladi , hem benim, hemde diger her sey icin..bir cok seyi alip goturdu benden bu mesafeler..bilmiyorum belkide boyle olmasi gerektigi icin boyle oldu, yada ben istedigim icin. belkide benim bahanem oldu bu mesafeler..ama bana bir sure aci cektirdigini soylemeden gecemiycem.of sanirim hala bazen canimin acidigi , keske .. keske hala turkiyede olsaydim , dedigim oluyor. yinede ,butun bunlar beni cok olgunlastirdi, bir cok sey katti hayatima..                                                                                                                              mesafe denince, sadece aradaki uzaklik mi gelmeli ki akla peki? bazen, yani basimda duran kisilerle bile aramda sanki kilometrelerce uzanan bir yol, bir ucurum varmis gibi geliyor..oraya ait olmadigimi dusunmeme neden oluyor bu ,sonra kendimi yalniz hissetmeme ve uzulmeme..bu histen kurtulmak istiyorum artik.aslinda ben hayatimdan 'Mesafe' kelimesini cikarmak istiyorum. bu mumkun mu ? keske olsa!! artik bu kelimenin beni uzmesine izin vermek istemiyorum , ama bunu engelleyemiyorumda =(..
                                                                                                                                  neyse ya, sacmaladim sanirim.. canimi cok skan bir konu oldugu icin,aklimda bir suru soylemek istedigim sey var ..ama bir duzene sokup , kelimelere dokmekte zorluk cekiyorum..olurda bir cozum bulabilirsem , asabilirsem bu konuyu kendimde, sanada anlaticam soz nasil yaptigimi =)
baska bir konuya atlamali mi yoksa burda bir son mu vermeli.. sanirim artik uyumali. yarin yogun hayatima tekrardan bir baslangic yapip, yorulmaya devam edicem ve yelkovanla akrep ,2 ye dogru yol aldiklarini inatla bana gostermeye calisiyor..

hoscakal..

Çarşamba, Mayıs 12, 2010

Cevabi bilen ???

Huylu huyundan vazgecmez derler ya , ne kadar da haklilar=) Bir gunlugum var, bazen aylarca hic bir sey yazmam, her elime aldigimda su cumlelerle baslarim yazmaya 'bak yine acmisim arayi'=)! Sanirim burdada oyle basliycam, kac ay olmus yazmayali.. Halbuki o kadar cok sey varken akilda yazilacak. Neyse gec olsun, guc olmasin demi ama.
 Aslinda ne yazmak istedigimide bilmiyorum. Ama bugun arkadaslar konusuna deginicem sanirim.Son zamanlarda cok fazla kafami kurcalar oldu. Yok yok bugun dusuncelerimi kelimelere dokemiyecegim sanirim.Cok zor geliyor yazmak bugun, halbuki paylasmak istedigim cok sey var..
 Niye bu kadar usengec oldugumu dusunuyorum bazen, aslinda usengeclikte degilde , yapman gerekeni bilirsin, yapmazsan doguracagi sonuclarida bilirsin ama elin yinede gitmez o isi yapmaya. Aslinda cok garip bi ikilem degil mi ? Yapmak yada yapmamak arasinda kalmak.Bugunlerde hastayim ben birde biraz. Oyuzden dengem biraz bozuldu, bak bunu hemen yaziyada yansitmisim. Ordan burdan karistirdim yaziyi.En iyisi susmak ve baska bir zaman mi yazmak dersin ? Evet evet oyle yapmali, hadi ben kactim oyleyse =)

  Selametle;)

Çarşamba, Ocak 27, 2010

aslinda bi konu var..neden konusmayiz, neden hep suskunsun...?!

bilmiyorum ki bu nasil bir sey gercekten.. sevmek mi? ilgiyi geri istemek mi? ozlemek mi? bi boslugu doldurma cabasi mi? bir ugras mi ? butun bu sorular kafami kurcalayip duruyor.acaba bir insan gercekten kaybedince mi anlar kaybettigi kisinin degerini? ozaman mi farkina varir aslinda sevdiginin? ne zaman emin olur insan kendinden? bu kadar dis faktor varken nasil emin oldugundan emin olabilirsin ki zaten.. of ayni konu hakkinda ne cok farkli dusunce , fikir ve cozum var demi? ve bir o kadar da 'dogrular'..ama onemli olan o dogrunun kime ve neye gore olduqu.. herkesin hayat rotasi baska.ve o rotaya bagli olarak sekillenen dogrularida.. ama bizler basen o dogrulari kabullenip, cok buyuk hatalar yapabiliyoruz. neden kendi dogrularimizi aramak ve bulmak bu kadar zor ki ? neden hep bi endise, hep bi merak.. acaba? bu soruyu her kosulda soruyorz sanirim. su ne dusunur ,bu ne dusunur..ne kadar topluma bagli yasiyoruz aslinda soyle bi baktigimda.tabiki topluma , sosyal yasantimiza ozen gostermeliyizde nedir insanlardaki bu baskalarina merak? neden hayatimizi sadece kendi dogrularimizi kurup, sadece o yorungede kendimizi merak ederek yasamiyoruz? hep bu etmenlerden dolayi, bi olayla karsi karsiya kaldiqimizda hep bi baskasindan fikir alma geregi duyuyoruz ve bizi ikna etmesini bekliyorz.evet iste budur! deyip cikamiyorz isin icinden, aslinda senin coktan aldiqin karari baska birinin sana soyleyip onaylamasi rahatlatiyor illaki seni...

 cok karistirdim sanirim duygu ve dusuncelerimi. bu konular kafamin icinde hep, birbiriylede baglantili birden spontan bi sekilde anlattim iste hepsini.. birisi var biliyor musun? aklimi fazlasiyla mesgul ediyor ve bende kendimden emin olamiyorum =) komik degil mi? pof ama benim derdim mesafelerle aslinda.. cidden merak ediyorum, mesafeler gercekten engel mi ki? hic gormemis, hic tanismamissan gercek hayatta ,tabiki engel! ama ya tanistiktan sonra? beklemeye deger mi ? bu sorularmin cevabini kendi icimde bulmaliyim sanirim, tipki kendi dogrularim gibi;) ..

ama su var ki, hayat ,ertelemek icin oldukca kisa bi surec..yarinin neyi yada ne getirecegini bilemeyecegimize gore, neden hep bi ama ve keskelerle yasamaya mahkum ediyoruz ki kendimizi?bence her gunu dolu dolu yasamali insan, ve her seyide sevmeli...hayati bi amac olarak degilde bi arac olarak gormeli belkide..

neyse sanirim oldukca sktim bu yazimla sizi.. sizi diyorum ama , kendi kendime yazip, kendime okuyorum:) .. olsun yinede burda bi son verip, uykuma donmek istiyorum. dusunmem gereken birisi var:)

iyi geceler

Cuma, Ocak 15, 2010

saat kac olmus?? uhmm daha erken ..:)

evet saat olmus gecenin 1 i, yarin is beni bekler sabahin korunde ve ben o kadar uykum olmasina ragmen kendimi burda buldum:) ne zaman bir seyler yazmak icin hevesli olsam, aklimda hic bir sey olmuyor.. dogaclama giriyoruz bir yerlerden konusmaya..uhmm, ne paylasmali simdi acaba=) ..

 evet buldum! ask uzmani geldi aklima, diyor ki bizlere, internetten asik olunmaz, dokunmadan , gozlerinin icine bakmadan asik olunmaz.'bizlere', genelleme yapmisim bak farkinda olmadan.pardon pardon ustune alinmasin kimseler.. neyse konumuza donelim.asik olmak nasil bisidir ki zaten? askin kesin bi tarifi var mi ki? yada varsa kime ve neye gore yapiliyor bu tarif.. ugrunda olmeyi goze alabilmek ,onun icin her seyi yapabilmek midir ask? uhmm cok klasik cumleler bunlar .. napalim ask, asik olmak bana pek bir sey  cagristirmiyorda..bence coqu insan genelde sadece asik olduqunu saniyor. halbuki tav olduqu sey cogu kez sadece karsi cinsin ona ilgisi..of yok bu da olmadi=) bu konu sacmalama kapasitemin yuksek olduqu bir konu, o yuzden mazur gorun.=) komik bir konusma oldu bu, ama su siralar cok aklimi kurcaliyor..arama arama bosa derler hep , o  hic beklemediqin bir anda cikar karsina birden, merhabaa ben geldim der , hayatina girer ve artik dengesiz bir hayat seni bekler=)cok mu dertliyim ne bu konularda:P.. sacmaladiqimi kabul ettiqim halde hala kapatamadim konuyu:D neyse, artik yatmali,erken kalkmali, isin yolunu tutmali!

uyku beni cagiriyorr=)

Perşembe, Ocak 07, 2010

manasi yok..

nerden baslamali acaba bu yaziya.. yada sabit bi konu secmeli mi yazmak icin..?sanirim suan aklimda ucusup duran dusuncelerden birini  secip bir baslangic yapmali.  hollandadayim ben 3 yildir.. 16 imda butun duzenimi her seyimi birakip buraya suruklendim..yepyeni bi hayat basliyordu benim icin.turkiyeden kopmak cok zor geldi bana, ki halada kopamadim, hala alisamadim.. buna insan nasl alisirki zaten? 'kardes'lik vardi ozamanlar.ugruna her seyi yapabiliceqimi dusundugum insanlar..onlardan ayrilmak, sevincimi uzuntumu bir daha onlarla yasayamayacaimi dusunmek.. off, oyle canimi acitirdi ki..'duygusallik'.. bende fazlasiyla olan!!hayatimi mahvetmeme yeterince yetti. gecmiste yasamak nedir bilir misiniz?hayatini belli bir tarihte dondurup ,yillar sonra o gecmisindeki kisilerle belli bi yerden tekrardan baslatma istegi..hayallerini o gecmis uzerine kurup,su ani, simdiki zamanini hice saymak..ilerisini dusunce mutlu eder insani, ama akip gecen zamanda oyle bi can acitir ki..nitekim  ilk 2 yilimi boylelikle heba etmis oldum.soyle donup geriye baktiqimda ,fotograflarimda kalan sahte guluslerim var sadece... ama bunlarda beni yildirmazdi sanirim, ta ki kardeslik sifatini artik hayatimdan cikarmaya karar verene kadar. sebebi aci bi olay , anlatip can skmaya degmez... ama artik elimde ne bi gecmisim nede bi geleceqim kalmisti.. zaten buqunde yasamiyordum..hayat garip suprizlerle dolu..nerden nereye ..! 'guven' kelimesinin anlamini sorgular oldum. kime gercekten gozun kapali guvenebilirsin ki? sadece ailene mi? yada en yakin arkadaslarina, dostuna.. ya askina? peki 'kardes' sifati tasiyana senin gozunde.? hadi diyelim yikti kurduqun dunyani? insandir, hatada yapabilir deyip affedebilir misin ki onu?hani derler ya en buyuk intikam affetmektir ! die . bilmiyorum ki affetmekle ondan intikam mi aldim! ya da istediqim sey bu muydu?aslinda cook ozledim ve  canimin acimasina bi son vermeliydim... artik hic bir sey eskisi gibi olmiycak biliyorum ..ama su 3 yilda yasadiklarim beni buyuttu.. artik daha gucluyum hayata karsi... aslinda yazmak istediklerimi  cumlelere dokemiyorum, aklimin icinde dolanip duruyorlar.. ! yazacak cok sey var ama , burda bi son vermeli bu konusmaya...

selametle..

Salı, Ocak 05, 2010

bilinmez...

buqun hayatimdaki bi ilki gerceklestirdim ve saat 8 de okuldaydim! ki , 12 deki dersine bile gec kalan biri olarak, kndimle gurur duydum :) ...yalniz olucaqimi dusunurken, okula akin akin giden ogrenci topluluquyla karsilastim..hadi benim sebebim vardida o kadar erken gittim, anlamiyorum oburlerinin derdi ne ?!! neese.. 3 yildir ogrenmeye calistiqiim hollandacamlaa sabahin köründe bi sunum yapmak zorunda birakildim, konumuz 'mülteciler '.. söylenicek söz cook.. ama gel gör ki baska bi dilde anlatmasi.. neyse bu konuyu daha uzun anlatmak istiyorum, baska bir gune sakliyalim en iyisi:)... ve sunum biter, uyuklama fasli baslar..(her zmnki gibi son zamana birakilan ödev sonucu gece uyulmamistir ve bi kac saatlik uykuyla okul yolu tutulmustur. aah aah birde soquk eklenince ustune..=/ ) 2. derse girilir.. ders: tarih! cokta sevilir bu ders, job saqolsun :) .. ama vucut okadar yorgun ve uykusuzdur ki, kafayi siraya koysam aninda ruyalar alemindeyim.. ve son derse girmekten vazgecip , eve gitmeye karar veriyorum. ama oncesinde ,iki tane fasli arkadasimla kantinde oturuyoruz biras.. sohbet basliyor! ikiside ayni dertten müzdalip. biri 18 biri 20 yasinda ! bunu belirtmek isterim.ikisininde cezayirli sevgilisi var.. birininki burda ama kacak, digerininki taaa amerikada..=/ iyi cesaret valla ne diim!! ve seneye ikiside evlenmeyi dusunuyor.. amerikalinin ailesi karsi bu iliskiye, malumm fas ve cezayir arasindaki gerginlikten dolayi.. evlenip kurtulucaklar sanirim.. ama tek sorun bu olsa.! buraya esini getirmek oldukca zor,, belcika yada fransaya gitmeyi dusunuyorlar.. ve konusma gercekten ciddi! bi an durdum ve dusundum! dedim kizim sen evde kalicaksin anlasildi=) bizde sevgiliye aday bile yok,, sinif arkadaslarim evlenmekten ve hayat kurmaktan bahsediyor.. ilginctir..!! avrupada erken evlilik moda olmaya basliyor zaten bunu belirtmeli... icinde bulunduqum garip bi sohbetti iste... anlatma geregi duydum. uhmm tamam neyse suan ki gorevim ders calismak! ben tarihe gomulmeye gidiyorum.

esra!

bu sefer bi baslik olmasin ..

birden icime dogan bu garip hisse kulak verip bende actim bi blog evet=) gercekten hic aklimda yoktu.. ama gunlugume yazdiqim seyleri belkide buraya yazip, tanimadiqim kisilerle paylasmakta iyi gelebilir sanirim... uzun zamandir gunluqume yazmamistim bir seyler.. burdan devam edebilirim... icimde anlatilmayi bekleyen o kadar cok düsunce var ki... kafamin icinde bi kaos var,ve ben bunu engelliyecek, durduracak gucum olduuqunu bildiqim halde , hic bir sey yapamiyorum... neyse ilk yazidan hemen depresif gibi sorunlardan bahsetmemeliyim sanirim :) vee yemek molasi, anne'm beni cagiriyor..

ilerde bir gun gorusmek dilegiyle..=)